Petak 18. 10. 2019.
Washington
50
  • Chicago
    10
  • New York
    60
  • Belmont
    70
  • Atlanta
    50
  • Boston
    150
  • Firt
    80
  • Denver
    40
  • Detroit
    20
  • Dover
    80
  • Hartford
    90
  • Orlean
    60
  • Helena
    70
  • Ren
    60
  • Honolulu
    240
  • Las Vegas
    190
  • Portland
    180
  • Salem
    30
  • Santa Fe
    90
  • Tampa
    210
  • Topeka
    110
0
Sreda 08.03.2017.
03:00
J. Arsenović - Vesti A

Zašto se Zapad uplašio odgovora Moskve (3): Sramotna rezolucija

Zapad već mesecima smišlja kako da doskoči ruskoj medijskoj ofanzivi i po svemu sudeći neće štedeti novca. Nemačka će se pridružiti Velikoj Britaniji u suprostavljanju "lažnim vestima" ruskih medija, najavljeno je iz kabineta novoizabranog šefa nemačke diplomatije Zigmara Gabrijela.

youtube.com/BanTheBBCHD
BBC na srpskom ukinut 2011.

Spremni su da finansiraju radijski i televizijski program na ruskom jeziku u baltičkim zemljama, koje bi naravno obrađivale vesti na drugačiji način od ruskih medija.

Britanci su najavili da će izdvojiti 700 miliona funti kako bi pristupom "meke moći" odbranili svoje saveznike na istoku - Ukrajinu i baltičke zemlje - od ruske propagande.

U glavnom gradu Češke je prošlog meseca počeo sa radom kanal 24/7 iza kojeg stoji SAD, koji će imati program za Rusiju i druge države istočne i centralne Evrope. I, naravno, opet sa ciljem da se građanima otvore oči i uši kako ne bi podlegli moskovskoj propagandi. A ona je takva, da se nekad čak i ne primeti, kako je to primetio direktor Glasa Amerike Džon Lensing.

Otvorena netrpeljivost

Omalovažavanje novinara nije svojstveno samo aktuelnom predsedniku SAD Donaldu Trampu, kojem spočitavaju da se u Belu kuću uselio zahvaljujući mešetarenju ruskih hakera. Netrpeljivost prema novinaru Raša tudej nije uspeo da prikrije portparol Stejt departmenta Džon Kirbi, u vreme dok je u Ovalnom kabinetu zavese birala Mišel Obama.

Džon Kirbi je optužio rusku i sirijsku vladu za bombardovanje pet bolnica i najmanje jedne mobilne klinike u Siriji, a kada ga je novinarka Raša tudej Gajane Cicakjan upitala za detaljnije informacije, rekao je da ne zna, poručivši da neće tretirati novinare RT na isti način kao novinare drugih nezavisnih medija.

- Pogledajte samo televiziju Raša tudej u SAD. Ponekad se propaganda maltene i ne primeti, iako na postoji - tvrdi on, žaleći se kako GA dobija i možda deset puta manju sumu novca nego ruski državni mediji. Suma koju GA dobija na godišnjem nivou je 750 miliona dolara.

Kada je Raša tudej tek planirala da se širi na Zapad, 2014. svetski servis BBC je strahovao da će izgubiti informacioni rat od ruske TV stanice.

Nekadašnji direktor Svetskog servisa BBC Piter Horoks upozoravao je tada ministre u Dauning stritu da razmotre trošenje novca u inostranstvu i da izdvoje više novca za Svetski servis u cilju jače borbe protiv "propagande Moskve koja se širi Evropom". Tada je kriza u Ukrajini bila u centru pažnje i trebalo je preduhitriti Moskvu sa plasmanom njenog viđenja stvari.

Svi su odjednom zabrinuti ali i zatečeni. Marta prošle godine Švedska je optužila Rusiju da vodi "psihološki rat" protiv Švedske, čiji je cilj "manipulacija javnim mnjenjem i vršenje uticaja na donošenje političkih odluka". Instrumenti su, između ostalog, "informativna agencija Sputnjik i televizija Raša tudej (RT)", navedeno je u godišnjem izveštaju Državne bezbednosti Švedske.

Među pitanjima na koje bi Rusija mogla da izvrši uticaj, Šveđani su naveli diskusiju o pridruživanju Švedske NATO-u, i stvaranje nesuglasica sa EU što bi moglo da dovede do ukidanju sankcija Rusiji.

Najviše se obrukao Evropski parlament koji je krajem prošle godine usvojio rezoluciju, doduše neobavezujuću, u kojoj se islamski fundamentalizam izjednačava sa ruskom propagandom i svrstava kao najveća pretnja po bezbednost EU!
 

Dirigovana istina

Mediji koji su decenijama prisutni u drugim državama kao što su Radio Slobodna Evropa i Glas Amerike finansiraju SAD. Glas Amerike je osnovan za vreme rata 1942, a u posthladnoratovskom periodu je preuzeo ulogu "širenja istinitih informacija" za narode pod komunističkim režimima, RSE je osnovana još 1950, kao medijsko sredstvo Zapada protiv tadašnjeg SSSR. Nekada velika imperijalna sila Velika Britanija je preko svog javnog servisa BBC takođe decenijama vršila medijski uticaj, ali je finansijska kriza 2011. dovela do gašenja njihove redakcije na srpskom. Nemački Dojče vele još emituje vesti na srpskom.


SUTRA - Zašto se Zapad uplašio odgovora Moskve (4): Sa nama svet više nije crno-beli

POVEZANE VESTI

VIDEO VESTI
ŠTAMPANO IZDANJE
DOBITNIK
Sigma Pešić (59)
GUBITNIK
Sonja Biserko (71)
DNEVNI HOROSKOP
vodolija21. 1. - 19. 2.
Nedostaje vam osnovno interesovanje da se posvetite nekim poslovnim temema koje zahtevaju dodatni napor. Nemojte precenjivati svoje profesionalne mogućnosti. Trenutni položaj Meseca u vama podstiče emotivnu nesigurnost, stoga izbegavajte rasparavu ili sumnjivo društvo. Budite iskreni prema svima.
DNEVNI HOROSKOP
rak22. 6. - 22. 7.
Ukoliko želite dobro da razrešite poslovni nesporazum sa jednom osobom, budite dovoljno efikasni i odlučni. Preduhitrite saradnike koji računaju na vašu neinformisanost o poslovnim prilikama. Važno je da jasno definisete svoje ciljeve. Imate utisak da vaš ljubavni život lagano stagnira i da nije interesantan.
DNEVNI HOROSKOP
lav22. 6. - 23. 8.
Neko ima dobre namere, dogovor sa jednom osobom čini vam se da obećava zajedničku korist ili poslovno-finansijski dobitak. Zadržite samopouzdanje i optimistizam, ponekad je "prvi utisak" od presudnog značaja za dalji tok poslovnih događaja. Osoba koja privlači vašu pažnju deluje nedodirljivo.
  • 2019 © - vesti online