Ponedeljak 10.01.2011.
20:11
Vestionline

Rešena misterija pejzaža u slici Mona Lize

Nikada neće biti ostavljena da se smeši na miru: Mona Liza

Kako piše londonski "Telegraf", Glori je otkrila da kameni trolučni most, naslikan iza levog ramena žene enigmatskog osmeha, upućuju na Bobio, selo koje se nalazi u blizini Pjaćence, na severu Italije.

Svoju teoriju ona zasniva na nedavnom otkriću jednog drugog italijanskog istoričara umetnosti, Silvana Vinčetija, koji je uočio brojeve 7 i 2, vešto sakrivene u konstrukciji mosta.

Glori veruje da su to dva poslednja broja godine 1472. kada je u katastrofalnoj poplavi srušen most u Bobiju. Istorijski spisi navode da je most, poznat kao Ponte Gobo ili Ponte vekio (Stari most) srušen 1472. prilikom izlivanja reke Trebije.

"Leonardo je upisao broj 72 ispod mosta kao uspomenu na taj događaj", kazala je Glori, koja je svoju teoriju iznela u knjizi "Leonardova enigma".

Ovo je, inače, jedan od ređih primera da proučavanje čuvene slike nije fokusirano na lik, nego na okolinu - pre godinu dana tim medicinskih stručnjaka je naveo da je Mona Lizin pogled takav kakav je zbog - povišenog holesterola... Znatno bizarnija je bila želja naučnika italijanskog Nacionalnog komiteta za kulturno nasleđe, koji su zatražili dozvolu od francuskih vlasti da iskopaju ostatke Leonarda da Vinčija, kako bi rekonstrukcijom lica utvrdili da li je Mona Liza zaista autoportret...

Slika završena u Franuskoj

Da Vinči je počeo da radi na Mona Lizi 1503. ili 1504. u Firenci, ali je sliku dovršio tek nekoliko godina kasnije, nakon što se nastanio u Francuskoj, gde je došao na poziv francuskog kralja Fransoa I. Većina istoričara smatra da je pejzaž iza Mona Lize, na kojem se vide doline i planine, plod umetnikove mašte, ali Glori je ubeđena da je reč o prikazu određenog predela. Čuvena slika, danas vlasništvo francuske države, najpre se nalazila u palati Versaj, da bi kasnije bila izložena u Luvru.

2024 © - Vesti online